ProPed

Projekt és Pedagógia

blokk címe

blokk tartalma

2020-2021

Vissza

Projekt 6. - Kahoot-bajnokság

A projekt minden informatika órai tantervi egységet érintette, mert a Kahoot-bajnokság „kahootjai” gyakorlásképpen a tanítási órák elején mindig ismétlési, gyakorlási céllal, a tanóra végén pedig bevésési céllal készültek.

Időtartama: nem jellemző. Minden „kahoot” pár perces időtartamot jelent a foglalkozásokon.

Produktumok: nincsenek kézzelfogható produktumok. A tanulók pontokat kapnak egy értékelési rendszer szerint, illetve érdemjegyet, jutalmat a félév, tanév végén.

Tanulói értékelés/önértékelés:

A kahoot-tesztek közben és a végén azonnali visszajelzést, értékelést kapnak a gyerekek a tudásukról.

Reflexió

Motiváló hatású a feladatsor, a tanulók folyamatosan figyelemmel kísérik a kahoot-bajnokság eredményét nyilvántartó táblázatot. Érdemes volt gyakran alkalmazni.

Érdekes eredmény született az összesítés során (mely a részletes projektbemutatóban található pontgyűjtő táblázatban látszik név nélkül), hogy a legjobb eredményt nem az „éltanulók” érték el. A teszteknél az alkalmazás a gyorsaságot is figyelembe veszi, nem csak a válasz pontosságát. A gyors észjárású, jó memóriájú és gyorsan reagáló tanulók gyakran jobb eredményt értek el a jobb tanulmányi eredménnyel rendelkező tanulóknál.

A projekt leírása - pdf

Vissza

Bocskai Iskola

Tankerületi központ

Tóth Imre - mesterprogram - 2019-2023

powered by Á.G.I.-CMS 1.20
admin