Projekt és Pedagógia
blokk címe
A projekt minden informatika órai tantervi egységet érintette, mert a Kahoot-bajnokság „kahootjai” gyakorlásképpen a tanítási órák elején mindig ismétlési, gyakorlási céllal, a tanóra végén pedig bevésési céllal készültek.
Időtartama: nem jellemző. Minden „kahoot” pár perces időtartamot jelent a foglalkozásokon.
Produktumok: nincsenek kézzelfogható produktumok. A tanulók pontokat kapnak egy értékelési rendszer szerint, illetve érdemjegyet, jutalmat a félév, tanév végén.
Tanulói értékelés/önértékelés:
A kahoot-tesztek közben és a végén azonnali visszajelzést, értékelést kapnak a gyerekek a tudásukról.
Reflexió
Motiváló hatású a feladatsor, a tanulók folyamatosan figyelemmel kísérik a kahoot-bajnokság eredményét nyilvántartó táblázatot. Érdemes volt gyakran alkalmazni.
Érdekes eredmény született az összesítés során (mely a részletes projektbemutatóban található pontgyűjtő táblázatban látszik név nélkül), hogy a legjobb eredményt nem az „éltanulók” érték el. A teszteknél az alkalmazás a gyorsaságot is figyelembe veszi, nem csak a válasz pontosságát. A gyors észjárású, jó memóriájú és gyorsan reagáló tanulók gyakran jobb eredményt értek el a jobb tanulmányi eredménnyel rendelkező tanulóknál.
Tóth Imre - mesterprogram - 2019-2023
powered by Á.G.I.-CMS 1.20
admin