Projekt és Pedagógia
blokk címe
A projekt címe: Élet a kertben 1.
Téma: Alkalmazói ismeretek: rajzos, szöveges dokumentumok létrehozása, mentése.
A projekt időtartama: 7 foglalkozás
A megvalósítás helyszínei: informatikaterem, iskolaudvar, otthoni felkészülés, egyéb helyszín
A projekt tevékenységeinek rövid összefoglalása:
A projekt keretében az 5.f osztály tanulóival rajzos, szöveges dokumentumok létrehozását, mentését tanuljuk meg, projektbe ágyazva.
A projekt fő célja:
A projekt vezetője: Tóth Imre, informatika tanár
A projektet megvalósító csoport: az 5. f osztály tanulóiból alakult csoportok
Fejlesztendő/fejleszthető kompetenciák, műveltségterületek:
A projekt során a tanulók az Alkalmazói ismeretek tematikus egység céljainak megfelelően rajzos-szöveges dokumentumok létrehozásához szükséges ismereteke sajátítják el, rajzos gyűjteményt hoznak létre, képregényt rajzolnak-írnak, prezentációt készítenek. A témakör bevezetésekor a tanulók megismerik a követelményeket, a tanulók által választható elemeket . A „játékosítás” módszerét alkalmazom a teljesítményük értékeléséhez. Átadom részükre azoknak a feladatoknak a listáját, melyekkel pontokat szereznek, megkapják a különböző szint (osztályzat) eléréséhez szükséges ponthatárokat. Minden feladat a Természetismeret tantárgy Élet a kertben fejezetéhez tartozik, tankönyvi vagy munkafüzeti rajz, feladat.
A feladatok többségét egyénileg végzik, de választhatnak páros munkavégzést is (megosztott dokumentumokban végzett munkák) néhány esetben csoportokban is dolgoznak.
A témakör teljesítéséhez megkapják a határidőt is.
A változatos munkavégzés, munkaformák, feladatok sokszínűsége, a „játékosítás” alkalmat ad az önfeledt, felszabadult, szórakozva tanulásra, alkotásra. A tananyag-központúság helyett alkotásközpontúság érvényesül. Az alkotás folyamata gondolkodásra készteti a tanulókat, önálló ötleteket igényel, a közösen végzett páros vagy csoportmunka többek között kommunikációs képességeiket fejleszti.
A tanulók megismerik a számítógép-kezelés alapjait, a számítástechnikai környezet felhasználói szintű kezelését.
Szoftverhasználat: online rajzolóprogramot használnak a rajzok készítéséhez (Google Rajzok, Gravit Designer (online)), böngészőprogramot információk kereséséhez. Levelezőprogramot a produktumok elküldéséhez. Megismerik a „megosztott” dokumentumokat.
A pedagógusszerep is változik, a foglalkozások többségében tanácsadói, koordinátori feladata lesz.
Várható eredmények
A projekt „végterméke” rajzgyűjtemény a kerti növényekből, képregények, prezentációk. Gyűjtemény a munkavégézs közben kapott QR kód típusú feladatokból és dicséretekből.
„Melléktermékként” a szórakoztató tanulási környezetben végzett munka emelheti a tanulók tanulás iránt motivációs szintjét.
A QR kód formájában kapott szorgalmi feladatok végzése során kutatásmódszertani alapismereteik is fejlődnek.
Tóth Imre - mesterprogram - 2019-2023
powered by Á.G.I.-CMS 1.20
admin