Projekt és Pedagógia
blokk címe
Én és a számítógép
Az informatikai eszközök használata
A projekt címe: Én és a számítógép
Téma: Az informatikai eszközök használata
A projekt időtartama: 4 foglalkozás
A megvalósítás helyszínei: informatikaterem
A projekt tevékenységeinek rövid összefoglalása:
A projekt keretében az 5.f osztály tanulói a számítógépek használatával, üzembehelyezésével, balesetmentes működtetésével ismerkednek, illetve felelevenítik az előző évek ismereteit.
A projekt fő célja:
A projekt vezetője: Tóth Imre, informatika tanár
A projektet megvalósító csoport: az 5. f osztály tanulóiból alakult csoportok
Fejlesztendő/fejleszthető kompetenciák, műveltségterületek:
A projekt során a tanulók Az informatikai eszközök használata tematikus egységben leírt követelmények elsajátításával foglalkoznak. Nem „klasszikus” projekt keretében dolgoznak, inkább csak ismerkednek az új módszertannal, lehetőségekkel. Ahogyan a szakirodalom fogalmaz, inkább projektorientált szemlélet jellemzi az első 4 órát.
Megismerkednek a „játékosítás” módszerével, ha nem is a fogalom megemlítésével, hanem annak lényegével, miszerint a pontok gyűjtésével teljesítik a projektet, adnak számot tudásukról. Ez a módszer az egész évben használatos lesz.
A feladatok többségét egyénileg végzik, de választhatnak páros munkavégzést is, illetve csoportokban is dolgoznak.
A változatos munkavégzés, munkaformák, feladatok sokszínűsége, a „játékosítás” alkalmat ad az önfeledt, felszabadult, szórakozva tanulásra, alkotásra. A tananyag-központúság helyett alkotásközpontúság érvényesül. Az alkotás folyamata gondolkodásra készteti a tanulókat, önálló ötleteket igényel. A közösen végzett páros vagy csoportmunka többek között kommunikációs képességeiket fejleszti.
A tanulók megismerik a számítógép-kezelés alapjait, a számítástechnikai környezet felhasználói szintű kezelését.
Várható eredmények
A projekt „végterméke” hogy megismerkednek azokkal az új módszerekkel, melyeket a tanév projektjei során használni fogunk. A „játékosítás” pontrendszerével, az önálló munkavégzéssel, a határidők betartásával, az önértékeléssel, a mobil eszközökkel használható online teszt- és gyakorló felületekkel.
Valódi, de fizikailag mégsem létező produktum az a mappaszerkezet a számítógépen, melyekben a tanév során keletkezett dokumentumokat tárolják.
„Melléktermékként” a szórakoztató tanulási környezetben végzett munka emelheti a tanulók tanulás iránt motivációs szintjét.
A QR kód formájában kapott szorgalmi feladatok végzése során eszközhasználati, kutatásmódszertani alapismereteik is fejlődnek.
Tóth Imre - mesterprogram - 2019-2023
powered by Á.G.I.-CMS 1.20
admin